reklama

Príjemnú atmosféru v rodine vytváram aj chutným jedlom

Ako vytvoriť príjemnú atmosféru v rodine, aby sme sa všetci cítili dobre? ... aby sme sa tešili na návrat domov? Ako to robím ja?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Prvý zámer

Prvou métou bol zámer byť spokojná sama so sebou. Bola to najdôležitejšia zmena, ktorú som v danom čase urobila a o ktorej som písala v predchádzajúcom blogu. Teraz je čas pozrieť sa na druhý zámer.

Druhý zámer

Vytváram príjemnú atmosféru v rodine.

Chcela som porozumieť kritike. Prečo vlastne kritizujem?

Zamerala som sa ešte viac na pozorovanie svojho správania. Stávalo sa mi, že som niekedy nemohla niečo nájsť. Automaticky som začala hľadať vinníka v ostatných členoch rodiny. Okamžite som spustila sprchu kritiky a pýtala som sa, kde danú vec dali, kto ju zobral, prípadne nedal na svoje miesto.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ukázalo sa však, že som to bola ja. Začala som si uvedomovať, že čím väčší hnev cítim a hľadám vinníka mimo seba, o to viac je pravdepodobné, že som to ja. Zaujímavá úmera :-)

Kritika. Odkiaľ pochádza?

Kritikou prejavujeme svoju vlastnú nespokojnosť, nepokojnosť sami so sebou, so svojím životom. Takže je voči kritizovanej osobe úplne neopodstatnená. Kritika nie je nikomu príjemná, navyše kritizovaný sa automaticky uzatvára do seba. Kritikou sa ešte nikto nezmenil k lepšiemu. 

Čas pre seba

Všimla som si, že okrem hľadania vecí po dome, som nespokojná a kritizujem aj vtedy keď sa dlhšiu dobu nevenujem sebe a svojim záľubám.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rozhodla som sa, dopriať si pravidelné cvičenie jogy, po ktorej sa cítim skvele. Začala som háčkovať a robiť rôzne tvorivé aktivity, to ma baví od detstva. A niekedy stačí len tak byť.

Každá z náš sama najlepšie vie, čo naplní jej pohár lásky, aby z neho mohla potom rozdávať svojej rodine.

Bezpečný kruh

Keďže som žena, je pre mňa veľmi dôležité pravidelne sa stretávať so svojimi kamarátkami, s ktorými môžem zdieľať všetky svoje emócie a pocity a ony ma prijímajú takú, aká som.

V minulosti som svoje emócie vykričala manželovi. Bolo z toho vždy veľa negatívnej energie a nič sa nevyriešilo. Keďže muži fungujú na logike, nie emóciách ako ženy, nevedel, čo s tým.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo sa v mojom živote zmenilo?

Vytvorením priestoru pre seba som začala dávať viac priestoru ostatným. Prestala som vytvárať tlak na manžela najmä vtedy, keď potrebujem od neho, aby urobil niečo v dome alebo v záhrade. Nechávam mu priestor, aby sa sám rozhodol, kedy danú vec urobí. Vďaka tomu sa situácia úplne zmenila, teraz mi pomôže oveľa skôr ako kedysi a urobí to rád.

Príjemnú atmosféru v rodine vytváram aj chutným jedlom

Hovorí sa, že láska ide cez žalúdok. Súhlasím. Na svojom kurze varenia hovorím, že pre mňa musí byť jedlo najprv chutné, až potom zdravé :-)

Vieme, že chuť jedla nezáleží len od surovín, ktoré sme do neho dali? Záleží tiež od toho, ako sa pri varení cítime. Túto energiu potom do jedla primiešavame. Určite to poznáte - keď varíte nahnevané, často ani jedlo nie je veľmi chutné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zistila som, že moje jedlo najlepšie chutí, keď ho varím pre seba. Vtedy do neho dávam to najlepšie zo seba a potom sa môžem s takýmto jedlom podeliť s mojou rodinou a priateľmi.

Raňajky

Hneď ráno sa môžeme naladiť na príjemný deň, chutnými raňajkami. Čo radi raňajkujete? Ja najčastejšie kašu. Sladké kaše mi prestali chutiť, začala som si pripravovať zeleninové. Chutia skvele, veď vyskúšajte. Na mojej stránke sa môžete inšpirovať aj ďalšími kombináciami.

Kaša so zelerom.
Kaša so zelerom. (zdroj: Erika Pašinská)

Kaša so zelerom

4 porcie

10 min. príprava

10 min. tepelná úprava

Suroviny

  • 400g zeler

  • 600g uvarená ryža alebo ovsené vločky

  • kôpor

  • lahôdkové droždie

  • olej za studena lisovaný

  • morská soľ

Očistíme zeler a nastrúhame na veľkom strúhadle. Opražíme na rozpálenom oleji a pridáme soľ. Keď je zeler mäkký, pridáme uvarenú ryžu a podlejeme vodou podľa toho, akú hustú kašu máme radi. Ja mám často uvarenú nejakú obilninu z predošlého dňa, preto mám takéto raňajky veľmi rýchlo hotové. Keď nemáme uvarenú obilninu, zalejeme zeler vodou a pridáme vločky. Môžeme použiť akékoľvek vločky (ovsené, ryžové, pohánkové...). Necháme chvíľu prejsť varom, aby sa ryža trochu rozvarila. Kaša je hotová, môžeme ju rozmixovať keď potrebujeme jemnejšiu konzistenciu. Ja nemixujem.

Ešte dochutíme lahôdkovým droždím a kôprom (mám ho v mrazničke, z letnej úrody). Môžeme pridať slnečnicové alebo tekvicové semiačka, čerstvú zeleninu podľa vlastnej chuti. 

Erika Pašinská

Erika Pašinská

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Jedného dňa som prevzala zodpovednosť za svoj život. Viem, že všetko čo sa mi deje si vytváram sama. Svojimi dnešnými rozhodnutiami tvorím svoju budúcnosť.Rozhodnúť sa pre zmenu môžeme kedykoľvek a to ma motivuje k ďalším zmenám v mojom živote.Info o kurze Kráľovná vo svojej kuchyni www.erikapasinska.sk Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu