reklama

Prijímam sa taká, aká som. S úctou pristupujem i k jedlu, ktoré ma vyživuje

Byť kráľovná vo svojej kuchyni pre mňa znamená: byť spokojná sama so sebou, vytvárať príjemnú atmosféru v rodine a byť jej podporou. Postupne vás prevediem celým mojím procesom zmeny.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Prvý zámer

Prvou métou bol zámer byť spokojná sama so sebou. Bola to najdôležitejšia zmena, ktorú som urobila.

Kritika na dennom poriadku

V tom čase mi veľmi začala prekážať kritika môjho manžela voči mne. Chcela som žiť v harmonickom manželstve, ale stále kritizovanie toho, čo som urobila či neurobila, ma veľmi zraňovalo. Rozhodla som sa pozorovať, kedy ma manžel kritizuje, v akých situáciách. Keďže som sa sústredila na kritizovanie, uvedomila som si, že aj ja kritizujem jeho. Dokonca to často robím tak automaticky, že uvedomenie prišlo až potom, ako som ho skritizovala.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aké som mala možnosti?

Začala som hľadať možnosti, ako zmeniť každodennú kritiku, aby som namiesto nej zažívala rodinnú pohodu.

Čo je opakom kritiky? Ocenenie. Áno, ale to mi veľmi nešlo, akokoľvek som sa snažila, kritika stále prevládala. Našťastie vždy máme na výber z niekoľkých možností, a to práve vtedy, keď prijmeme situáciu takú, aká je. Preto som sa rozhodla prijať samú seba takú, aká som. Potom dokážem aj iných prijať takých, akí sú a vďaka tomu budem menej kritizovať.

Prijímam sa taká, aká som

Presnejšie - rozhodla som sa prijať svoje telo. Každá ho máme iné a veľká väčšina z nás je s ním nespokojná. Jedna má veľké prsia, druhá malé, ďalšia sa sťažuje na veľký zadok... takto to ide stále dokola.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Potrebovala som veľké zrkadlo, aby som sa v ňom videla úplne celá. Postupne som odhaľovala jednotlivé časti tela. Prijímala som tie časti, ktoré sa mi nepáčili. Nahlas som hovorila: „Prijímam svoje stehná, prijímam svoje brucho...". Poďakovala som za tie časti tela, ktoré sa mi páčia: „Ďakujem za moje ruky, ďakujem za moje vlasy...".

Tento proces som robila 21 dní. Po 21 dňoch proces nebol ukončený, bol len dobre naštartovaný. Keď cítite pozitívne zmeny vo svojom živote, môžete v ňom pokračovať tak ako ja.

Čo sa v mojom živote zmenilo?

Najväčšou zmenou bolo vnímanie svojej hodnoty, ktorá sa zvýšila. Prejavilo sa to hlavne v mojej práci. Uvedomila som si, že nastavenie spolupráce s mojím obchodným partnerom bolo pre mňa nevýhodné. Dokázala som si vybaviť zmeny, ktoré boli druhou stranou prijaté bez odporu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo sa týka kritiky, situácia sa veľmi nezlepšila. Začala som zvažovať ďalšie možnosti, ako dosiahnuť zmenu. Napíšem o nich v ďalšom článku.

Malé, ale bezpečné zmeny

Stále je toho veľa, čo chcem vo svojom živote zmeniť. Rozhodla som sa robiť malé, ale bezpečné zmeny. Vždy si vyberiem jeden zámer. Napríklad navečerať sa do šiestej alebo každý deň si nájsť čas na 10 minút stíšenia. A ten potom vykonávam 21 dní. Po tomto čase už robím danú činnosť automaticky. Osvedčilo sa mi robiť zmeny, aj keď niekedy neviem ako na to, aj keď to niekedy vyzerá neohrabane. Dôležité je začať. Je to ako s varením. Čím viac varím, tým mi to ide lepšie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Svojmu telu preukazujem úctu

Okrem prijatia svojho tela považujem za dôležité prejavovať úctu svojmu telu starostlivosťou oň a hodnotnou stravou. 

Úctu svojmu telu prejavujem aj takýmto jedlom:

Červená šošovica na kari.
Červená šošovica na kari. (zdroj: Erika Pašinská)

Červená šošovica na kari

 4 porcie

10 min. príprava

25 min. tepelná úprava

Suroviny

  • 150g červenej šošovice

  • 1ks cibuľa

  • 2ks strúčkov cesnaku

  • 200ml kokosové mlieko

  • 1/2 ČL kari alebo kurkuma

  • 1/2 ČL mletý koriander

  • čili

  • olej za studena lisovaný

  • morská soľ

  • sójová omáčka (tamari alebo shoyu)

Očistíme cibuľu a cesnak, cibuľu nakrájame na drobno a orestujeme na rozpálenom oleji do mäkka. Pridáme roztlačený cesnak, kari a koriander, minútu opražíme a pridáme umytú červenú šošovicu. Všetko zamiešame, zalejeme kokosovým mliekom. Dolejeme vodu tak, aby bola tekutina 1cm nad šošovicou. Ak treba, počas varenia ešte dolievame vodu, aby nám vznikla kaša. Asi po 10 minútach pridáme soľ. Keď je šošovica hotová, môžeme ešte dochutiť sójovou omáčkou, ak je málo slaná a pridať čili, keď ju chceme mať pikantnú.

K šošovici som urobila dusenú mrkvu, zeler a pór. Hodí sa tiež pečená zelenina, napr. zelerové hranolky.

Erika Pašinská

Erika Pašinská

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Jedného dňa som prevzala zodpovednosť za svoj život. Viem, že všetko čo sa mi deje si vytváram sama. Svojimi dnešnými rozhodnutiami tvorím svoju budúcnosť.Rozhodnúť sa pre zmenu môžeme kedykoľvek a to ma motivuje k ďalším zmenám v mojom živote.Info o kurze Kráľovná vo svojej kuchyni www.erikapasinska.sk Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu