reklama

Kráľovná vo svojej kuchyni

Pred piatimi rokmi som zmenila stravovanie a zároveň som sa začala venovať etikoterapii. Skôr však ako začnem zdieľať skúsenosti z kráľovstva svojej kuchyne, rada sa bližšie predstavím.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Som Erika Pašinská a ako mnohé z vás aj ja som žienka, ktorá rada tvorí a miluje život. Som tiež manželka a mama dvoch detí.

K zmene stravovania ma viedla moja intuícia. Podvedome som cítila, že potrebujem zmenu. Po naštudovaní makrobiotiky som vedela, že je to moja cesta. Začala som objavovať varenie bez mliečnych výrobkov a prirodzené chute zeleniny. Zistenie, že aj bez smotany môže byť jedlo chutné, ma motivovalo k ďalším zmenám. Na istý čas som prestala jesť mlieko a mliečne výrobky, pretože som ich v tom období jedla veľmi veľa. Dnes si opäť pochutím na kvalitnom syre, už je to však v menšom množstve a v iných kombináciách.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Postupne som pridávala do môjho jedálnička celozrnné obilniny, ktoré som dovtedy vôbec nepoznala, a veľa zeleniny. Zrazu som zistila, že nejem mäso a vôbec mi nechýba. Varím hlavne zeleninové jedlá a tie učím variť na kurzoch Kráľovná vo svojej kuchyni.

Po prečítaní knihy Co s doktorem od Vladimíra Vogeltanza som sa začala zaujímať o etikoterapiu na Slovensku. Škola etikoterapie Advaita Vladimíra Červenáka mi umožnila spoznať samú seba a postupne meniť svoj život. Okrem toho, že sa z môjho šatníka vytratili nohavice a pribudli sukne :-) prebrala som zodpovednosť za svoj život a začala som ho sama tvoriť. V ďalších článkoch budem zdieľať svoj proces zmeny, čo mi na mojej ceste pomáha a aké máme možnosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na záver pridám môj obľúbený recept na guláš. Varím ho z rôznych surovín, podľa sezóny. Namiesto zemiakov môžete použiť tekvicu hokkaido alebo mrkvu. Moja najobľúbenejšia verzia je hokkaido s maslovou fazuľou :-)

Vegetariánsky guláš
Vegetariánsky guláš (zdroj: Erika Pašinská)

Vegetariánsky guláš v rôznych obmenách

4 porcie

30 min. príprava

30 min. tepelná úprava

Suroviny

  • 500g zemiaky (alebo tekvica hokkaido, maslová tekvica, mrkva, struky)

  • 300g hliva ustricová (alebo fazuľa, tempeh - kúpite v bioobchode)

  • 400g paradajky (v zime používam lúpané paradajky v konzerve)

  • 5ks paprika (v zime používam lečo)

  • 400g cibuľa

  • cesnak

  • mletá rasca

  • mletá červená paprika

  • mleté čierne korenie

  • majoránka

  • soľ

  • olej za studena lisovaný

Zeleninu očistíme a nakrájame na kocky. Na rozpálenom oleji opražíme cibuľu, keď je mäkká, pridáme roztlačený cesnak, papriku, rascu, čierne korenie a soľ. Chvíľu opražíme, pridáme paradajky a papriku, podlejeme trochou vody a necháme dusiť do mäkka až rozvariť. Takto rozvarená zelenina pekne zahustí guláš. Do hotovej zeleniny pridáme zemiaky a vodu. Také množstvo, aký hustý guláš chceme mať. Keď sú zemiaky trochu uvarené, pridáme hlivu a všetko spolu dovaríme. Nakoniec pridáme majoránku. Kto má rád pikantné, môže pridať čili.

Erika Pašinská

Erika Pašinská

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Jedného dňa som prevzala zodpovednosť za svoj život. Viem, že všetko čo sa mi deje si vytváram sama. Svojimi dnešnými rozhodnutiami tvorím svoju budúcnosť.Rozhodnúť sa pre zmenu môžeme kedykoľvek a to ma motivuje k ďalším zmenám v mojom živote.Info o kurze Kráľovná vo svojej kuchyni www.erikapasinska.sk Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu